reklama

Fakt som neslušná ja?

Ľudia si veľmi neradi priznávajú chyby, ja na tom nie som inak, tak by som sa chcela opýtať na Váš názor. Myslím že oslovovanie „mladá pani, mladý pán“ je dosť nevhodné najmä ak je používané pre skupinu ľudí od 18 do 80 rokov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Tak ja zvyčajne používam „andelík“. Vôbec mi to neprišlo divné, ani by som sa nad tým nepozastavovala, keby ma na to kamoška zakaždým neupozornila.

„Andelík môžem pekne poprosiť tú minerálku bez citrónu?“ oslovila som čašníka, keď míňal náš stôl s objednávkou. Žmurkol a doručil ju s úsmevom. „Už som ti vravela TY,ANDELÍK!“, zazrela na mňa Puppa. Tak pardón, vôbec som nad tým neuvažovala, ako ho osloviť. Ak som Vás páni čašníci niektorých pourážala prílišnou žoviálnosťou, tak fakt nechtiac.

Tak na ilustráciu, možné situácie:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

**Neviem pískať, zdá sa mi však oveľa vhodnejšie „andelíkovanie“ ako popiskovanie na obsluhu. Verím, že aj Vám.

**Minule sme sedeli v Slovak pube. Skupinka vedľa vykrikovala „obsluha, obsluhááá, OBSLUHÁÁÁ !!!“ Keďže boli dosť blízko, vyrušovalo to aj nás aj čašníkov s plnými rukami. Obslúžili nás v rovnakom čase, ale nás aj s úsmevom :o)) Verím, že keď sme my opúšťali pub, nemala nás obsluha v zuboch a oslovenie andelík im nijako nezhoršilo náladu.

**Lúskanie prstami?! Tak to síce viem, ale tiež mi to nepripadá ako najvhodnejší spôsob privolania personálu, i keď nie raz som videla aj takýto sposob „oslovovania“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

**Hej! Vidíš ma?, /niekedy aj HEJ TY! Čo si slepý?!/, ak sa takýchto hostí za deň vyskytne niekoľko, vôbec nie som prekvapená, že čašníkom podvečer nesvieti úsmev na tvári.

BTW, v umelke sa nespoliehajte na žiaden spôsob privolania obsluhy. 20 minút prehliadať osemčlennú skupinu ľudí, dalo podľa mňa aj dosť práce. Papulky, zobudte sa! Takto sa k Vám hostia nebudú vracať! Zvyšovť obrat tým, že sa dva krát pomylite v zúčtovaní objednávky... No neviem. Možno by sa to skôr dalo tým, že budete pohotovejší, príjemnejší, nepopletiete objednávku a naučíte sa rátať...

Jarmila Ondrisova

Jarmila Ondrisova

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som taka, akych su vsade na uliciach tucty. Obycajna, niekedy nadsena, niekedy nespokojna, ostavam vsak nenapravitelny optimista :o)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradenéHoney

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu